Nu går jag i karantän

2009-09-29
16:41:20

Karantän är ju en strikt isolering av människa eller djur.
Förvisso ska den väl vara i minst fyrtio dagar, men tre får duga.
Har varit och handlat ett matförråd och annat som ska kunna pigga upp mig.
Från och med nu vill jag inte att ni ringer, smsar eller facebookar.
Jag finns inte nu. Jag är osynlig till fredag kväll.
Det blir plugg, plugg och plugg.

Jag har redan värsta nerverna och är riktigt orolig för att kugga eftersom jag aldrig gjort det.
På nåt. Nånsin.
Jag har heller aldrig tagit en enda högskolepoäng.
Och så förbannar jag mig själv för att jag inte har pluggat mer innan.
Nu är jag lämnad till mitt öde.

Schyssta ni, håll tummarna för mig.


Ett urval av åhörarkopior från föreläsningar som jag ska plöja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0