Siri - ett okej barn

2009-11-13
16:36:43

Jag gillar inte barn så särskilt mycket alls.
Särskilt inte den hajpen som lätt blir kring dom.
Inte att dom ska ha så mycket uppmärksamhet hela tiden och att alla ska prata löjligt med dom.

Ibland uppkommer dock undantag.
Siri är ett sådant.
Hon är okej.
Inte perfekt på nåt sätt. Hon låter och skriker ibland så mycket att jag blir frustrerad.
Men oftast är hon glad, rätt rolig, väldigt snygg förstås, har roliga intressen och skinn på näsan.

Enligt uppgift har hon dock bara typ tre vänner, men min och hennes relation börjar utvecklas, så det är nog snart fyra. Igår jobbade vi på den genom att åka hiss, åka buss, promenera, klä på skor och vantar, leka med pussel, mata med Ramlösa och välling.

Jag är verkligen inget proffs, och det är nog tveksamt om jag lyckas misstas för mamman när vi är ute.
Men man känner sig faktiskt lite cool.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0