Grattis, drick lite sprit!

2009-09-09
22:57:01

Varför envisas folk med att ge bort alkohol som present?
En fin flaska vin med en glansig förpackning till parmiddagen, eller kanske senaste Absolut, med ett coolt rockigt utseende till någon som fyller 18 eller 20?
Eller varför inte klassikern "jag har inte med mig nån present, men jag bjuder på en drink ikväll" på någons födelsedag.

Reflekterar ingen över att alkohol är en sjukt dålig present?

Man kan inte veta vilka som har ett riskbruk/beroende, men cirka var tioende person brukar man säga, vilket inte gör det omöjligt, utan snarare ganska sannolikt att man utsätter någon för tråkigheter genom att pracka på alkohol. Om någon blir JÄTTEGLAD ska man dra öronen åt sig extra mycket, det är inte ett bra tecken.

Ha lite fantasi för fan.
Och om ni inte klarar det, köp en biobiljett, vilket ju faktiskt inte är helt fel i höstmörkret, om än lite fantasilöst.

Om ni känner lite, nja, vaddå, nån flaska vin skadar väl inte, då kan ni läsa det här.
En artikel i SVD om Erik som bar hem mammans alkohol varje helg, redan från fritids-ålder.



Nej tack. Jag vill ha en vit jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0