Sömnproblem och Nyamko

2009-03-17
21:22:46

I natt somnade jag inte förr än typ fyra på morgonen.
Låg och tänkte och funderade på olika saker.
Inget direkt viktigt, inget jobbigt heller, men sådär i brist på annat.
Kom bland annat på att rambudgeten som DÅK:en antog måste justeras eftersom det ju är kongress i sommar som innebär en massa kostnader. Hade dock föredragit fyra timmar mer sömn före den insikten.
Dessutom är jag inte ett dugg ansvarig för någon rambudget. Det får DS fixa. Det känns skönt att säga.

Idag har jag varit i Stockholm. Vilken fin stad det är.
Syftet var ett ungdomspolitiskt råd som Nyamko Sabuni leder där regeringen samlar in ungdomsorganisationers åsikter om olika frågor. Idag lyfte jag särskilt fram ungas rätt till boende och den bostadsbrist bland unga som finns idag.
Många andra spännande ungdomsorganisationer var med. Måste googla flera av dom.

Passade på att snabb-hänga lite med Vidar som också deltog.
Promenad och skvaller. Toppen.


Hann även med en sväng på SSU:s förbundsexpedition för ett möte om det HBT-politiska handlingsprogramet som jag ska skriva.

Inte illa presterat för en dag där natten bara inneburit tre timmars sömn va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0