Röda faran..

2009-03-10
22:49:15

.. lingonveckan, stockholms blodbad, "den tiden i månaden" osv.

Ja, jag pratar om MENS, MENS, MENS.

Kanske ska man inte skriva om det i bloggen, men det är verkligen dagens tema.

Jag fick mens lite halvt oplanerat på jobbet. Varför gör den så ibland?
Hade ordentlig, nästan outhärdlig mensvärk i många timmar. Inga mensskydd. Låg på soffan på kontoret och framstod som en slacker. Mina mensvärk-piller från doktorn är slut och dum som jag är så har jag inte skaffat nya.
Alltså, väldigt tråkig dag på jobbet.

Situationen förbättrades inte av att behöva köra bilen hem, kallsvettig i världens sämsta väglag, med dubbla plogar framför sig och en upprörd Sergio bredvid sig.
Bilfärden som normalt sett tar 45 minuter tog 1,5 timme idag. Drygt.

Varje månad det här händer så tänker jag: "Nej nu måste jag ta tag i det här. Jag kan inte må så här dåligt en gång i månaden, jag måste till doktorn." Och sen glömmer jag det så fort värken går över.

Lite vanlig värk, lite svid, lite svullet det skulle vara piece of cake, jag skulle inte klaga.
Men det som jag har, megadominerande smärta, kallsvettningar, blir likblek, yrsel, skakningar likt mini-epilepsi, illamående och allmän svaghet, det pallar jag bara inte med mer.

Det är orimligt. Jag förstjänar att må bra. Imorgon då bokar jag en tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0