Man måste älska Norrland

2009-03-04
11:20:50

En kille på lägret har gjort illa benet i liften.
En annan deltagare ska förklara för mig vad som hänt.

"- Ja men alltså det var en jävla stockholmare som slängde liften på han."

Hur vet ni att det var en stockholmare, frågar jag.

"- Meh, det är ju alltid dom som inte kan sköta sig i backarna."

Jag gillar den inställningen till Stockholm och stockholmare.

Söta är dom deltagarna. Snart på väg hem nu.

Än så länge "bara" en hjärnskakning, och killen med det skadade benet.
Inga sjukhusbesök. Måste vara historiskt. 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Känns som ngn måste försvara den stackarn (killen som inte har simultankapacitet nog att kliva av liften o samtidigt åka skidor). Och det inte för att han eventuellt är född o uppvuxen i den vackra Hufvudstaden, (hmm) utan för att det är riktigt svårt (fråga mamma så får du veta varför) o HON om ngn har koll på det där med skidåkning. (Iallafall med tanke på den norrländska (hmm igen) härkomsten?) Eller så slår vi fast att det finns skillnader i att åka slalom med tillhörande lift o att åka spark. Varför tänker jag på Stig Helmer...

2009-03-10 @ 17:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0