Så störig!

2009-06-18
01:34:36

På mötet från helvetet i måndags, aka kommunfullmäktige, hände en lite rolig grej.
Mötet höll på mellan kl 14 och 23, så det är en lååång tid att bara sitta på stjärten och lyssna.
Man blir trött, hungrig, uttråkad osv. Så vad gör man?
Jo äter gottis lite sporadiskt. En bulle, en klubba, lite nötter, en festis, ni fattar. Utöver det sitter man och fantiserar, sms:ar ibland, kluddar lite i ett block osv. Anyway.

Efter en kort paus blir jag tillkallad av vår gruppledare för ett litet "one on one talk".
Det är nämligen så att det har kommit klagomål till presidiets ordförande, från andra ledamöter, OM MIG! Omg.
Vad har de då klagat på?
Jo, att jag äter så mycket !!!!! (Jasg brukar aldrig använda flera utropstecken i rad, men det här ÄR anmärkningsvärt så det förslår) Det är sant! Någon har då suttit och tittat på mig när jag äter (istället för att titta framåt), stört sig på det och sedan bemödat sig att gå och klaga under den korta paus vi har och få mig tillsagd! Hur stört är inte det?

Jag satt liksom inte och prasslade med kolapapper eller en chipspåse, jag bara åt lite. Men det får man tydligen inte?
Eller jo, vänta. Det får man visst det. Många, många andra kan göra samma sak utan att få klagomål.
Kan det ha nååååånting att göra med att jag är yngst och tjej? Eller skulle man reagerat likadant om det var en 58-årig gubbe som åt bullar? Nej, jag tror inte det. Det finns nån slags "Nu ska jag minsann se om ungdomarna sköter sig-mentalitet" . Fy bubblan.

Men jag har en plan. Web-TV:n sänder ju även under pausen, och har man tur kan man gå in där och se vem det var som gick fram till presidiet under pausen. Då blir det payback!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Det går inte, under pausen filmar dom typ väggen, jag har redan försökt! Nästa gång tycker jag att det blir din tur att klaga lite...

2009-06-18 @ 11:17:50
URL: http://fannyy.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0