Revolutionary Road

2009-02-01
16:21:58

... såg jag på bio igår.
Har ju varit en Titanic-lover länge och såg fram emot att se det fina paret ihop igen.
Nöjd är jag. De var så snygga. Särskilt Kate Winslet. Hon är vacker och stilren.
Och Leos smilgropar är fortfarande to die for.
Det bästa var ändå KLÄDERNA! Shit vad snygga de var. 50-talsmodet, come back!

Själva handlingen och i filmen i övrigt var också bra. Ganska djupsinnig.
Jag skulle säga att det handlar om hur lätt människor bli låsta i normer och förväntningar.
Hur svårt det är att bryta dessa och att det är enklare än vad man tror att bli fast i sitt vardagsliv och få det som fängelse.
Men också om könsroller, en komplicerad kärleksrelation och abortfrågan.
Det ni! Jag rekommenderar er att se den.


  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0