Uppdatering!

2009-08-17
11:43:00

Jag har haft NOLL sug efter att blogga den senaste tiden.
Jag tror det beror på att så himla mycket har hänt runtomkring mig, att det blev svårt att uppdatera och vara pepp hela tiden. Väldigt mycket har hänt sen sist. Bra, men också dåliga grejer.
Här kommer en lista i lite olika teman:

SSU
Jag blev omvald till SSU:s förbundsstyrelse
Kongressen antog ett HBT-politiskt program för första gången
Gävleborg syntes mycket och fick bland annat in en alkoholpolicy som man kämpat för.
Föreslås hamna på plats 8 på riksdagslistan. Elin L och Jörgen B på valbara platser!

FRAMTIDEN
Jag har kommit in på Psykolgutbildningen vid Karolinska Institutet, Solna. Upprop om nio (9) dagar!
Stockholm ska bli min nya hemstad, eller åtminstone en plats där jag har en ganska permanent säng.
Jag letar boende i Stockholm och har tittat på typ hundra lägenheter och tusen hemsidor. Senast igår var jag i Stockholm och letade ihop med pappa.
Min lägenhet här i Gävle är i stort sett såld och ska börja tömmas och städas.

FAMILJEN
Fanny (och Alen) har för några dagar sedan flyttat till Umeå för att plugga. De bor i en tvåa.
Fanny längtar hem och kommer hem några dagar denna vecka.
Mamma och Musse åker för att fixa och hälsa på över helgen. Jag blir kattvakt hemmavid.

Ronja dog i torsdags. Vi avlivade henne. Hon var sjuk. Hade svårt att andas, kräktes, hade problem med magen. Hela hennes familj var med. Vi gav henne köttbullar och klappade henne hejdå. Det gick snabbt och fint, men det känns oerhört tomt. Nästan 11 år av vänskap och kärlek, klart det gör ont. De andra hundarna tar det bra.
Tristan är kvar i Gävle och har inte följt med till Umeå som urspungsplanen var.

På onsdagkväll smygöppnar pappas senaste projekt, caféet "Mocca - espresso lounge" på söder. S.Kungsgatan 10.

ÖVRIGT
Min bil havererade på Riks 80, mellan Valbo och Gävle. Gasen slutade fungera och det började ryka och lukta bränt.
Jag blev stående i väggrenen och fick ta till varningstriangel och hela kittet.
Pappa fick komma till undsättning och sedan Actorkillarna som bärgade bilen.
Nu är den på obduktion (?). Utlåtande förmodligen senare idag...

Farfars hus ligger ute till försäljning, men än så länge är det inte sålt.

SAMMANFATTNINGSVIS kan man säga att det har varit en händelserik tid och att den här hösten kommer innebära stora förändringar.

So long.


Kommentarer
Postat av: johanna m

du kommer blir den bästa psykologen!

2009-08-17 @ 14:59:37
Postat av: Fanny

Jag saknar hem jättemycket. Och jag vill helst inte ha förändringar mer.

2009-08-17 @ 18:02:49
URL: http://fannyy.wordpress.com
Postat av: Kamilla

Grejt att du kom in! Synd att du ska behöva bo i Sthlm, dock... ;) Men grattis!

2009-08-17 @ 19:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0