Stoppa mördandet! Asyl nu!

2009-08-21
17:53:18

Human Rights Watch larmar om en milis som systematiskt mördar och undanröjer HBT-personer i Irak.
Även andra organisationer och enskilda personer har tidigare varnat för HBT-personers förfärliga situation.
Hundratals homosexuella män har hittats döda, dumpade på gator och avfallshögar, i många fall stympade på groteska sätt, exempelvis med avskurna könsorgan.

Sverige lyssnar genom att utvisa en homosexuell kille som riskerar att dödas.
- Dom säger att det är fred i Irak. Jag tittar på dem och försöker få dem att förstå, krig eller fred, det är inte det som är mitt problem. Mitt problem är jag själv, att jag är homosexuell.
Läs intervjun med honom här.

Detta är ovärdigt Sverige.
Asyl på grund av sexuell läggning eller könsöverskridande identitet borde vara självklart.
Vi måste fortsätta driva det.

Läs också Anders Selin och Martin Engman från HBT-sossarna som skriver om ämnet på politikerbloggen.


Tre män som misstänks ha mördats av milisen på grund av homosexualitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0