Råd i influensatider

2009-08-31
23:07:13

Det har klassen fått av en av skolsköterskorna idag.

Ett råd var: SNYT dig i armen.

Fräsch tjej nej.
Tror hon menade NYS, men nu är det för sent att ändra så folk kommer börja äckla sig.

En student frågade hur man kan skilja detta från vanlig influensa, och syftade då, om än outtalat, på symptom som man själv upplever. Skolsyrran trodde dock att hon menade rent virusmässigt och blev helt till sig och berättade att "ja det här är minsann en blandning mellan SVIN, FÅGEL och MÄÄÄNISKAA, något vi ALDRIG sett förr". Lite som en skräckberättare i rösten.

Det kommer också placeras ut handsprit på alla toaletter och andra platser.
Tycker detta är lite överdrivet om jag ska vara ärlig.
Men tydligen är läkarstudenterna helt crazy-hypokondriska.

Well well.
Om nu någon har den nya influensan kommer ändå alla ha det efter kollot, så jag är lugn med att låta ödet ha sin gång, men ja, jag kommer nysa i armen. Det har väl alla lärt sig som barn hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0