Kollo!

2009-08-31
22:54:55

Mellan tisdag och onsdag ska jag iväg på introduktionsinternat, också benämnt kollo, ihop med de andra psykologstudenterna.
Vi ska spela brännboll, göra lära-känna-varandra-övningar, ha någon finare sittning och kanske bada.

Jag gissar att det kommer supas en del, utifrån antydningar från studenterna som håller i det.
Intressant det här oemotsagda sambandet att man bara kan ha kul och lära känna varandra ordentligt om sprit är involverat och folk berusar sig.

Jag får väl sitta och vara tråkig i ett hörn.
För så är man ju om man inte dricker.

Hoppas i alla fall att jag kan få någon nytta av mina enorma erfarenheter av att vara på läger och lära känna människor i det sammanhanget. Jag vet hur man rullar ihop sovsäckar, hur man packar. Är van att sova i knöliga sängar med oljud runt mig och med att leka massa lekar och tillslut  städa diverse utrymmen effektivt.

Alla andra kanske har 20.0, men jag är lägerproffs!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0