Brand

2008-12-16
02:16:18

Nyss hörde jag sprakande konstigt ljud i min lägenhet.
Går till köket för att titta.
Inser att det är min adventsljusstake som står i lågor eftersom jag glömt den tänd i några timmar (typ 5).
Gör en snabb åtgärd med hjälp av vattenkannan.
Nu står ljusstaken i diskhon och duken har ett brännmärke.
Dessutom osar det bränt i hela lägenheten. Ingen ny mossa har jag heller.
Julstämningen är långt borta.
Det är tur att jag inte känner mina grannar väl, då skulle de vara livrädda.
För två veckor sedan råkade jag lämna spisen på i två dar, då var det tur att inget hände.
Kanske borde man stressa ner så man hinner fundera på allt det här praktiska man gör och som måste skötas.


Kommentarer
Postat av: Lillasyster Anna

Du får nog börja skärpa dig nu så du inte eldar upp din lägenhet snart ;)

2008-12-23 @ 12:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0