Sportlovsläger!

2009-03-02
19:25:48

Jag är i Hassela på sportlovsläger med cirka 45 UNF:are.
Idag har det varit skidåkning, pulkaåkning, bad och snart film.
Jag röstar på Patrik 1,5, men det blir säkert något mer våldsamt.
Sent ikväll blir det kvällsfika och sen spökhistoria.
Tänk att man har betalt för sådant här mys!

Min uppgift hittills idag har varit att laga runt 9 liter varm choklad, 5 liter blåbärssoppa och lite kaffe.
Jag har också haft genomgång i hur man bakar runt 100 chokladbollar, skjutsat deltagare lite hit och dit, lånat ut tandkräm och plåster och bytt toalettpapper. Har även skrivit en hel del på en tjejbok och hunnit ha telefonmöte.

Resten av kvällen ska jag baka scones åt alla, sälja godis i vår egna kiosk, påminna folk om att ställa fram termosar, ha ledarmöte och städa upp lite här.

Mycket snö och vackert. Stackars er som sitter hemma eller måste vara på fullmäktige just nu.

Kommentarer
Postat av: Eva

Alltså det där med att baka scones åt 40-50 pers... det blir sällan lika lyckat i praktiken som i teorin. Kom inte och säg att jag INTE har varnat dig - för det vet jag att jag har. Ha så fint i Hassela och dra inte på dig någon förkylning är du gullis.

2009-03-02 @ 20:51:59
URL: http://glimran.blogspot.com
Postat av: Marina

so many good thingh happening here, hah? which one is your favourite here?? excluding your work and sleep? :)

2009-03-02 @ 23:26:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0