Skräp

2009-03-31
19:27:26

I går hade vi fullmäktige.
För ovanlighetens skull så slutade det tidigare än vanligt.
Kan bero på att en viss Lennart var sjuk, men det är bara en teori.

Ni vet uttrycket "Hat föder hat och kärlek föder kärlek" ?

Det har Roger Persson, kommunalråd för miljöpartiet gjort sin egen variant på.
Han är nämligen ansvarig för sopor i kommunen och sa därför i fullmäktige igår:

"Skräp föder skräp, och skräp föder otrygget"

Tycker inte att det är lika klämkäckt, och är tveksam till om det är sant.
Jag känner mig inte så otrygg av skräp. Men Elin påminde mig om att det kan vara otryggt för diverse djur om det finns skräp som dräller runt. Och det är ju sant.

Har du plockat upp ett skräp från gatan idag? Nähä, men gör det då.
Det kan rädda en hund från tassont eller en liten mus från döden.

Anmäl dig här

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har i alla fall annmält mig till att vilja städa runt macken på norr!

2009-04-04 @ 21:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0