Läs-koma

2009-03-10
23:23:15

Jag brukar alltid läsa bok innan jag sover.
Alltid.
När jag bodde i Berlin fick jag typ panik över att inte ha tillräckligt med böcker och skaffade medlemskap i Svenska Kyrkan i Berlin, mest för att få tillgång till deras svenska biblioteksavdelning som var några hyllor böcker.
Tror att jag var deras bästa boklånare någonsin, då jag snittade på sådär en 5-6 skönlitterära böcker och typ 2 fackböcker i veckan.
Nu senaste månaderna har det liksom försvunnit.
Jag är inte sugen på någon bok längre. Ingen oläst i hyllan. Ingen favvis som jag vill läsa igen.
Inte ens en viss genre som jag är sugen på. Det försvann efter den osunda självhjälpsböcker-perioden.
De senaste böckerna som jag lånade på bibblan var Dödsannonser och Dödsannonser 2, inför farfars annons.
Förstår ni att jag behöver hjälp?
Hur kan man bara tappa en vana hux flux? Och varför kunde man inte i så fall tappa vanan att småäta?
Läslusten, kom tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Den kommer tillbaka. Så småningom. Kanske när du blir sjuk eller när solen kommer fram eller när du ska åka tåg eller...vid något helt annat tillfälle.

2009-03-12 @ 16:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0