Anekdot från Bollnäs

2009-06-05
19:57:26

Jag är i Bollnäs och har haft skolinformation ihop med Unga Kris (Kriminellas revansch i samhället).
Efter det är det häng i KRIS-lokalen och en stundande filmkväll.
När det är dags för mig att åka hem hittar jag inte bilnyckeln. Jag letar, letar, leeetaaar. Borta.
KRIS-farbror ser min panik.

KRIS-farbror: Men vad har du för bil då?
Jag: En Saab 900.
KRIS-farbror: Jaja, vilken årsmodel?
Jag: 89
Kris-farbror: Ja men dåså, då är det iiinga problem!
Jag: ?
Kris-farbror: Allt jag behöver är en sax, en spik och en skruvmejsel!
Jag: *fattar nu vad han menar* Jaha, men kan du tjuvkoppla den också då?
Kris-farbror: Självklart, inga problem.

Nu hittades min bilnyckel på pizzerian där vi hade käkat lunch, men det hade kunnat bli riktigt spännande!
När jag berättar detta på mitt avslutningsfika tycker mina kollegor det är skojigt.
Men en av dom, men liknande bakgrund som KRIS-farbrorn är inte imponerad:

- Ellinor. Nästa gång nån säger så, då ska du säga: "Sax och spik - det behövs inte, det räcker med en griskuk"

Tänk vad man blir berikad av personer man har runt sig.

Kommentarer
Postat av: Martinor

Okey, FINE. Det lönade att läsa bloggen. Du glömde säga det där om griskuken! Varför kommenterar folk inte detta? Det var ju skitkul. Nu ska jag ta en funderare över hur man lyckas tjuvkoppla en SAAB 900 med en griskuk. God valvaka!

2009-06-08 @ 00:08:26
Postat av: Jossan

Du kan starta en 900 med vad som helst juh, vet inte ifall det gäller alla årsmodeller men testa med en kniv så funkar det nog :)) pussar

2013-08-31 @ 08:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0