Förbannad

2009-01-12
22:21:32

...blev jag verkligen nu när jag tittade på TV4-nyheterna där man rapporterade att Israel nu använder Fosfor inne i Gaza.
Fy fan.
Hela kriget är så oerhört orättfärdigt, dumt och ja....sorgligt.
Att man ens går in i ett område där halva befolkningen består av barn.
Att man inte ens tillåter ordentliga humanitära vapenvilor så att man kan få in läkemedel och lite mat.
Att man inte slutar när en tredjedel av alla offer är barn.
Att man medvetet vill ha civila dödade.
Det är så jävla fult.

I Berlin var det väldigt kallt om natten, men jag försökte verkligen tänka på att inte klaga på det när jag vet att folk fryser halvt ihjäl i Gaza om nätterna och dessutom måste leva i skräck.

Nej vi måste ut och demonstrera mera, pressa hårdare och verkligen ryta ifrån.
Inte för att jag vet om det hjälper. Men man kan ju fan inte bara sitta still heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0