Mot FS!

2009-04-05
10:53:59

Idag ska jag till FS-mötet där allt ska hända. Vi ska anta alla politiska handlingprogram.
Jag är ansvarig för fyra stycken: djurrätt, droger och beroende, sexualpolitik och HBT-politik.
Hela natten har jag suttit uppe och filat på förändringar och formuleringar.
Hoppas att det blir bra till slut.

Jag befinner mig just nu på Vandrarhem Fridhemsplan, vid just Fridhemsplan i Stockholm.
Jag och Kristin har delat natten här, och det känns nästan som att vi har varit på en mini-semester.
(Trots att vi satt uppe och skrev). Vi gick ut och åt på restaurang, spatserade runt lite i vårvädret i en främmande stad och fascinerades av olika nya produkter som fanns på ICA-affären. 

Anledningen till att vi kom hit en dag för tidigt var att hela lördagen ägnades åt en återträff med Alva- och Helga-tjejer (kurser med bara tjejer i SSU). Vi hade besök av Gunnel Karlsson som är genushistoriker och som skrivit om kvinnors organisering inom socialdemokratin. Mycket spännande och intressant.

Det roligaste igår var dock vårt "book-release-mingel" med salta pinnar, tårta och nytryckt bok med våra namn på!
Den heter "Systerskapande - handbok i separatistiskt arbete" och är riktigt grym om jag får säga det själv.
Nu ska det bli girlpower i organisationen.

Nu duschar min kamrat, och jag försöker få plats i dagens outfit trots en bastant frukost.
Det blir premiär för den svartvit-prickiga klänningen som finns på bild längre ned.

Återkommer från det spännande mötet på Bommers


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0